Neler yeni
Kamu, Memurlar Dünyası, Son Dakika Haberler | Hizmetliler.Com.Tr

Üye olmak için bugün ücretsiz bir hesap açın! Oturum açtıktan sonra, kendi konularınızı ve gönderilerinizi ekleyerek bu siteye katılabilecek ve kendi özel gelen kutunuz aracılığıyla diğer üyelerle bağlantı kurabileceksiniz!

Haber Test pilotunun gözünden F-16 Blok 70! 'Tüm güncellemeler tek pakette toplanmış'

hizmetli

Administrator
Yönetici
Katılım
15 Eyl 2022
Mesajlar
25,292
Tepkime puanı
5
Puanları
38
65b7f392d34b720acacec938.jpg

Derleyen: Oğuzcan Atış / Milliyet.com.tr - Askeri havacılık tarihinin en ikonik tasarımlarından birisi olan F-16'nın ilk uçuşunu yaptığı 20 Ocak 1974’ten bu yana 50 yıl geçti. İlk etapta bir gündüz avcısı olması planlanan ve zaman içinde çok rollü bir uçağa dönüşen ‘savaşan şahin’, zaman içinde dış görünüşünde hemen hemen aynı kalsa da uçağın güncel kalması için içindeki sistemler de sürekli değişti ve yenilendi. Günümüzdeki en güncel F-16 modeli Blok 70 ‘Viper’ olarak biliniyor ve üretici Loocked Martin, uçağın güncel kalabilmesi için test faaliyetlerine devam ediyor.

65b3b6e0530cb6da5d814c97.jpg


Lockheed Martin, F-16 üretimini Güney Carolina'nın Greenville bölgesinde bulunan tesislerinde gerçekleştiriyor. Bu tesiste, F-16 uçaklarının en güncel modeli olan Blok 70 ve 72 modelleri üretilirken Blok 70 ve Block 72 arasındaki tek farkı motor tercihleri oluşturuyor. Blok 70 serisi uçaklar General Electric F110-GE-129 motorunu kullanırken, Blok 72 serisi uçaklar da Pratt ve Whitney F100-PW-229 motorunu kullanıyor. Greenville bölgesinde bulunan tesiste, halihazırda sipariş edilen uçakların seri üretimleri devam ediyor ilerleyen aşamada olası yeni siparişler dışında 135 uçağın daha üretilmesi planlanıyor. Greenville’de üretilen uçakların test uçuşlarını daha önce ABD ordusunda pilotluk yapmış olan ve farklı F-16 serilerinde de uzun saatler uçuş tecrübesi bulunan ‘Cujo’ lakaplı Ryan Blake tarafından gerçekleştiriyor. Blake, yağtığı işi zor ve heyecan verici olarak tanımlarken F-16 Block 70 testleri sırasında yaşadıklarını ve uçağa dair deneyimlerinin de oldukça değerli olduğunu ifade ediyor.

Alıntı Metni

‘RADARDAKİ FARKI HEMEN ANLIYORSUNUZ’

Blok 70 serisi F-16'ların geçmişte üretilen uçaklarla arasındaki en önemli farklarından birinin radar olduğunu ifade eden Ryan Blake,“Bir pilot olarak Blok-70'e bindiğinizde aktif faz dizinli radar (AESA) gözünüze çarpan ilk fark olabilir. Yeni radar daha uzun menzile ve daha hızlı bir tarama süresine sahip. Bu radarın haritalama yetenekleri daha önce kullanılan radarlara göre daha iyi. AESA radar sayesinde pilotlar hedefi tehdit haline gelmeden çok önce görecek ve bu tehdite karşı koyarken izleyecekleri stratejiyi düşünmek için daha fazla zamanları olacak” dedi.

65b3b6fb530cb6da5d814c99.jpg


Blok 70 serisi F-16 uçaklarında bulunan ve pilotun uçakla ilgili tüm verilere erişebildiği ekranın diğer F-16 serisi uçaklara göre daha iyi olduğunu ifade eden Black,“Konsolun merkezine diğer serilerde olmayan geniş bir ekran yerleştirilmiş. Yeni ekranlar eski uçaklardakine oranla çok daha gelişmiş ve büyük. Bu da size geniş bir çalışma alanı veriyor ve durumsal farkındalığı artırıyor. Bu da hem uçak hem de görev hakkındaki her şeye daha rahat erişim sağlayabileceğiniz anlamına geliyor. Uçuş sırasında bir terslik yaşandığınızda ekranda bunu görebiliyorsunuz” şeklinde konuştu.

'TÜM GÜNCELLEMELER TEK PAKETTE TOPLANMIŞ'

F-16 Blok 70 uçaklarının standart olarak gövde üstü ek yakıt tanklarına (CFT) sahip olduğunu söyleyen Ryan Blake, CFT’ler sayesinde uçağın havada kalış süresinin ve menzilinin uzadığını söyleyerek,“Ek yakıt tankları duruma göre çıkarılıp takılabiliyor ve uçağın daha fazla yakıt taşımasına fırsat tanıyor. Blok 70 uçakları sahip olduğu diğer özellikleri de göz önüne alırsak daha önce yapılan tüm iyileştirmelerin hepsini içine alan bir paket” dedi.

65b3b71f530cb6da5d814c9b.jpg


Uçağın Auto GCAS sistemine (otomatik yer çarpışmasını önleme sistemi) sahip olduğuna dikkat çeken Blake,“Bu sistem yıllardır kullanılan ve birçok pilotun hayatını kurtaran bir sistem. Bu uçaklardan birini alırsanız F-16'larda 50 yıl içinde yapılan tüm iyileştirmelere sahip oluyorsunuz” ifadelerini kullandı.

Alıntı Metni

Test uçuşları sırasında bir pilotun karşı karşıya kalabileceği her senaryoyu test ettiklerini belirten deneyimli pilot Blake, son olarak şu detayı da verdi:“Bir uçağı ilk kez uçurmaya başladığımızda, o uçakla uçmanın güvenli olduğundan emin olmaya çalışıyoruz. İlk uçuşta uçuş emniyetine odaklanıyoruz ve iniş takımlarının doğru şekilde çalışıp çalışmadığını, motorun stabil çalışıp çalışmadığını ve kabin basınçlandırmasını kontrol ediyoruz. Eğer bir problemle karşılaşırsak hemen iniş yapıyoruz. İkinci test uçuşundaysa avyonik sistemlere odaklanıyoruz. İkinci sortide radar başta olmak üzere uçakta bulunan tüm sistemleri deniyoruz."
 
Üst
AdBlock Algılandı

Anlıyoruz, reklamlar can sıkıcı!

Tabii ki, reklam engelleme yazılımı, reklamları engellemede harika bir iş çıkarır, ancak aynı zamanda web sitemizin faydalı özelliklerini de engeller. En iyi site deneyimi için lütfen AdBlocker'ınızı devre dışı bırakın.

AdBlock'u Devre Dışı Bıraktım    Hayır teşekkürler